FAQ

Odpowiedzi na pytania Klientów


FAQ 1 - Pytania dotyczące przegrywania kaset wideo
FAQ 2 - Pytania dotyczące wideofilmowania
 


FAQ 1 - Pytania dotyczące przegrywania kaset wideo


1.1 Czy przy digitalizacji materiałów z kaset wideo film traci na jakości?
Nie. Przechwytuję materiał z kasety wideo z bitratem 8Mb/s, więc dzięki temu film zapisany będzie do pliku MP4 w niepogorszonej jakości - dokładnie takiej, z jaką był zapisany na kasecie wideo.

1.2 Jaki jest termin realizacji zlecenia?
Termin realizacji zlecenia zależy głównie od tego jak dużo kaset macie Państwo do przegrania. Staram się, aby Klient był zadowolony i często, przy zleceniu 1-2 kaset, Klient otrzymuje materiał wynikowy w plikach MP4 jeszcze tego samego dnia - oczywiście, gdy nie ma innych zleceń. W przeciwnym wypadku Klient umieszczany jest jako następny w kolejce.

1.3 Jakie są formy płatności?
Przyjmuję płatności w gotówce, kartą, lub przelewem na wskazane przeze mnie konto bankowe.

1.4 Czy przyjmuje Pan i realizuje wysyłki przegrywanych materiałów?
Tak oczywiście. Przyjmuję także materiały do obróbki drogą pocztową lub przesyłką kurierską z dowolnego miejsca w Polsce, oraz po wpłacie pieniędzy na moje konto odsyłam przegrane materiały z plikami MP4 na przesyłką pocztową lub udostępniam w chmurze.
Wysyłając do mnie swoje materiały proszę je dobrze zapakować - najlepiej włożyć do koperty bezpiecznej (bąbelkowej) i nadać jako przesyłka kurierska. A jeśli kaset jest więcej, najlepiej włożyć je do pudełka kartonowego, obłożyć gazetami, aby nie przesuwały się w trakcie transportu. W ten sam sposób odsyłam przegrane materiały.

1.5 Czy za przegranie kaset nagranych w amerykańskim systemie NTSC muszę płacić dodatkowo?
Nie. Kasety nagrane w systemie NTSC przegrywam w tej samej cenie co PAL i SECAM.

1.6 Co dzieje się z moimi filmami już po wykonaniu usługi przez Pana?
Przekazane przez Państwa materiały są wykorzystywane jedynie w celu wykonania usługi - zdigitalizowania do plików MP4 lub także w celu montażu. Zapewniam całkowitą dyskrecję - Państwa materiały w żadnym wypadku nie są udostępniane osobom trzecim. Przechowywane są przez okres do 14 dni od momentu realizacji usługi, a to w takim celu, aby dać Klientowi możliwość podjęcia ostatecznej decyzji o wykonaniu ewentualnych dodatkowych kopii. Po okresie 2 tygodni, Państwa materiały są kasowane.

1.7 Czy przyjmuje Pan reklamacje?
Oczywiście może się zdarzyć przypadek losowy, że zlecenie zostanie wykonane z jakimś błędem - dlatego daję Państwu 14 dni na dokładne sprawdzenie otrzymanych materiałów i ewentualne reklamacje. Po tym terminie reklamacje nie będą przyjmowane.

1.8 Nie wiem co mam na kasetach, nie mam ich gdzie odtworzyć, a chciałabym przegrać je na pendrive'a układając chronologicznie, nadając tytuł każdemu filmowi. Czy można u Pana przejrzeć kasety przed przegraniem?
W takiej sytuacji najpierw przegrywam całą zawartość kaset na dysk komputera, po czym umawiamy się na spotkanie, podczas którego przeglądamy materiały filmowe w programie montażowym na komputerze, ustalamy datę, kiedy dany film został wykonany, nadajemy im tytuły, określamy gdzie jest początek, a gdzie koniec danego nagrania, ustalamy jakie fragmenty ewentualnie należy usunąć itp. Przeglądanie kaset bezpośrednio na magnetowidzie jest bardzo czasochłonne, dlatego tego nie robię, a na komputerze jest to bardzo wygodne i trwa stosunkowo krótko. Istnieje także możliwość wypożyczenia magnetowidu ode mnie, aby klient mógł przejrzeć kasety wideo u siebie w domu.

1.9 Ile mam czasu na odebranie zlecenia?
Po wykonaniu zlecenia każdy Klient informowany jest SMSem i mailem o tym, że usługa została zrealizowana. Od tego momentu Klient ma 1 miesiąc na odebranie swoich kaset wideo. Jeśli powierzone mi kasety nie zostaną odebrane w tym terminie, zostaną zniszczone.

1.10 Na moich kasetach pomiędzy filmami są przerwy kilkunastosekundowe, czy może je Pan wyciąć podczas przegrywania?
Tak. Posiadam możliwość wycięcia wszelkich zbędnych fragmentów nagrań, także "śnieżącego obrazu" pomiędzy kolejnymi filmami. Pobieram za to dodatkową opłatę, która uzależniona jest od tego, ile czasu musiałem na to poświęcić dodatkowo.

1.11 Mam problemy z poruszaniem się po mieście, jestem osobą niepełnosprawną, a chciałabym przegrać moje kasety wideo u Pana. Co Pan doradzi?
W takiej sytuacji mogę podjechać do Pani do domu, aby odebrać kasety. Po zdigitalizowaniu ich, dostarczę je z powrotem do Pani.

1.12 Czy wystawia Pan rachunki?
Tak.


 


FAQ 2 - Pytania dotyczące wideofilmowania


2.1 Czy posiada Pan zezwolenie na filmowanie w kościołach?
Tak.

2.2 Jak wygląda proces przygotowania do filmowania?
Przede wszystkim umawiamy się na spotkanie organizacyjne, podczas którego omawiamy scenariusz uroczystości ślubnej, podpisujemy umowę na wykonie usługi. Wszystko po to, aby wykluczyć wszelkie niemiłe niespodzianki. Przekazuję także Parze Młodej różnorakie wskazówki, aby film był lepszy.

2.3 Potrzebuję 10 kopii filmu z wesela, ile to będzie kosztować więcej?
Jeden egzemplarz na pendrive'ie Para Młoda otrzymuje w cenie usługi, za wykonanie kopii na dodatkowym pendrive'ie cena wynosi 10zł, za każdą dodatkowo nagraną płytę cena wynosi 13zł w przypadku płyt DVD i 20zł w przypadku płyt Blu-Ray.

2.4 Jakiej długości jest nagrany przez Pana film z wesela?
Film ma długość 120minut, jeśli zapisany jest w jednym pojedynczym pliku na pendrive, lub jeśli Klient woli otrzymać film na DVD lub Blu-ray, wtedy po godzinie na każdej płycie.

2.5 Czy możemy sami przygotować projekt etykiety do nadrukowania na płytach DVD?
Tak, oczywiście. Mile widziana jest własna inicjatywa Klientów.

2.5 Jak długo będziemy czekać na zmontowany film z wesela?
Film zgodnie z zapisem w umowie będzie gotowy do 21 dni od dnia ślubu. W praktyce film jest do odbioru po kilku dniach od wesela.

2.6 Z jakim wyprzedzeniem trzeba zarezerwować termin?
Najbezpieczniej jest rezerwować termin z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, jednak oczywiście nie wykluczam możliwości wykonania usługi filmowania uroczystości ślubnej, gdy Klient zgłosi się do mnie na tydzień przed ślubem - wszystko zależy od mojego harmonogramu, od zaplanowanych zleceń.

2.7 Czy może Pan do filmu jako podkład muzyczny dodać te piosenki, które nam się podobają?
Oczywiście, że tak. Proszę na spotkanie organizacyjne przynieść propozycje piosenek, które chcecie umieścić na filmie. Własna inicjatywa Klienta w tej kwestii jest mile widziana.

2.8 Czy wystawia Pan rachunki?
Tak.

2.9 Jakiej kamery Pan używa?
Uroczystości filmuję kamerą SONY HDR-AX2000.

2.10 Chcielibyśmy mieć ślub w Krakowie, czy także możemy skorzystać z Pana usług?
Tak, oczywiście. Jedynie za dojazd należy dopłacić - jeśli uroczystość odbywa się w odległości do 50km od centrum Sosnowca, dojazd jest bezpłatny. Powyżej 50 km od mojej siedziby należy dopłacić 2zł za każdy dodatkowy km.

2.11 Czy ujęcia plenerowe do teledysku można wykonać w innym dniu niż uroczystość ślubna? Czy trzeba za to dodatkowo płacić?
Tak oczywiście. Wskazane nawet jest, aby ujęcia w plenerze wykonać w innym dniu, gdyż w dniu ślubu Para Młoda zwykle jest tak zajęta sprawami bieżącymi, że nie ma czasu na myślenie o niczym innym. Teledysk jest płatny dodatkowo 500zł, natomiast za wykonanie ujęć plenerowych w innym dniu niż wesele nie pobieram dodatkowych opłat ponad te 500zł.

2.12 Czy możliwe jest wykonanie ujęć podczas sesji plenerowej według naszych pomysłów?
Tak, oczywiście. Wszelkie Wasze własne pomysły na ujęcia plenerowe są mile widziane. Możecie być reżyserami Waszej sesji plenerowej, a ja pozostanę wtedy jedynie operatorem kamery.

2.13 Czy nagrane przez Pana płyty są zabezpieczone przed kopiowaniem?
Nie. Płyty nagrane przeze mnie można dowolnie kopiować we własnym zakresie.

2.14 Kościół, w którym będziemy brali ślub jest słabo oświetlony, raczej ciemny.
Czy ujęcia wyjdą dobrze?

Posiadam profesjonalną lampę nakamerową, której używam właśnie w takich sytuacjach, do doświetlania filmowanych scen.

2.15 Czy po wykonaniu swojej pracy może nam Pan przekazać także materiał surowy?
Tak, oczywiście. Na życzenie udostępniam materiał źródłowy pochodzący bezpośrednio z kamery. Opłata za to wynosi 500zł. Surowy materiał z wesela to około 4-6 godzin filmu.

2.16 Czy można wydrukować sobie zdjęcia z filmu weselnego, a jeśli tak to jak?
Tak, można. Na życzenie pojedyncze klatki pobieram z filmu za pomocą programu montażowego i zapisuję na dostarczonym przez Klienta pendrive'ie lub dysku zewnętrznym USB.

2.17 Czy mamy po Pana przyjechać?
Nie. Na każde zlecenie dojeżdżam własnym transportem.

2.18 Nie podobają nam się różnego rodzaju graficzne wstawki, animacje wmontowywane w film. Czy możemy tego uniknąć?
Jak najbardziej tak. Preferuję tzw. "montaż telewizyjny" bez zbędnych udziwnień, grafik i animacji.

2.19 Czy wykonuje Pan ujęcia zimą na mrozie?
W umowie mam zapis, że nie filmuję podczas wystąpienia ujemnych temperatur. Jednak jeśli jest to mróz kilkustopniowy, do -5 stopni, i nie występują opady śniegu lub deszczu, to staram się mimo wszystko te kilka ujęć na zewnątrz wykonać, aby reportaż z wesela był ciągiem kolejnych zdarzeń i niczego w nim nie brakowało. Trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że zimą, przy wejściu z dworu do domu na błogosławieństwo oraz z dworu do restauracji, różnica temperatur jest tak duża, że obiektyw kamery ulega zaparowaniu. Wtedy konieczne jest odczekanie kilku minut.

2.20 Czy w pracy, w trakcie przyjęcia, pije Pan alkohol?
Nie, w ogóle nie piję alkoholu.

2.21 Mój narzeczony nie jest Polakiem. Czy prowadzi Pan obsługę klientów w języku angielskim?
Tak.